Sellainen haaste kiertää netissä että ihmisten pitää listata viisi suosikkia koiraroduista. Sain tämän haasteen ja teen sen tänne blogin puolelle. Tämä haaste ei ollutkaan mitenkään helppo!

1. Australiankelpie - tämä tuskin tuli kenellekään yllätyksenä. Olen ollut tosi tyytyväinen tähän rotuvalintaan ja kirkkaasti on ykkösenä omalla listalla.

2. Lancashire heeler - tämä rotu kiinnostaa tosi kovin. Ei minulle itselleni ole heeleriä ihan lähitulevaisuudessa tulossa, mutta reilun vuoden olen seurannut rotua. Ehkä vielä joskus.

3. Bordercollie - olin joskus silloin vuonna 2006 ottamassa ja edelleen näitä vähän seuraan, mutta itselleni en ole enää ottamassa.

4. Belgianpaimenkoira (tervueren) - tosi kivoja yksilöitä tiedän ja tosi hienon näköinen rotu.

Nyt meni niin vaikeaksi tämä viides että en osaa nimetä mitään tiettyä. Portugalinpodengo voisi olla sitten ehkä viides. Tai australianpaimenkoira. Tai griffonit. Joskus kaaaauan sitten olin kiinnostunut keskikokoisesta villakoirasta mutta eihän minusta olisi sen turkkia hoitamaan ja laittamaan. Pitkäkarvaisia collieita seuraan suurella mielenkiinnolla mutta sitäkään en ole itselle ottamassa. Teemu haluaisi joskus novascotiannoutajan, mutta en nää kyllä itseäni noutajan hihnanpäässäkään.

Lapsena jos minulta olisi kysytty olisi voittaja ollut shetlanninlammaskoira, mutta enää se ei ehkä minun Top5-listassa olisi. Täytyisi olla tosi hyvä sheltti, että se olisi minun juttu. Ei sillä että meidän shelteissä mitään suurempaa vikaa olisi ollut. Vaan tuskin sattuisi kohdalle toista niin viilipyttyä mitä vaikka meidän Sanni oli. Haukkuherkkyys on ehkä yksi niistä miinuksista minkä takia se ei ole minun rotu.

Tällä hetkellä en oikeastaan osaa itselleni ajatella kuin kelpien tai sitten ehkä heelerin joskus. Se että jostain rodusta totean etten itselleni ole ottamassa, niin ei tarkoita etten rodusta tykkäisi tai siinä ei olisi kivoja yksilöitä. Suosikit ovat aika paimenkoira painotteisia, mutta se onkin roturyhmistä eniten oma juttu. Sinällään hassua, että niin paljon kuin koirista pidän, niin harvaa rotua osaan itselleni kuvitella.

Elvi, joka joissain pääkuvissa muistuttaa Tamsua. Tämä on yksi niistä.

DSC_0057.jpg

Tämä oli tosi hyvä kuva Ilonasta ja Alvinista!

11055297_10203827249069695_2460158294417

Kuura liikkeessä

unnammed.jpg

On se nätti!

unname5d.jpg